안녕하세요
이번 데이터 센터 화재로 인해 장애가 발생하였고,
서버들을 우회/복구 할 수 있도록 담당 부서에서 대응 중입니다.
이용에 불편을 드려 죄송합니다.
디벨로퍼스관련 설정 및 API와 SDK에 관한 사이트(앱) 관리자, 개발자 문의가 아니라 서비스 이용자 문의라면 아래 고객센터 창구 이용하시면 원활한 안내 받으실 수 있습니다.
▲ 카카오 서비스 고객센터
- 카카오 https://cs.kakao.com
- 다음 https://cs.daum.net
- 카카오페이 https://pay-cs-web.kakao.com
고객센터 : 1644-7405 | 금융안심센터 : 1833-7483 - 카카오뱅크 1599-3333
- 카카오엔터테인먼트
카카오페이지 contact@kakaoent.com
카카오웹툰 support_kr@kakaowebtoon.com
멜론 1566-7727 | melon_info@kakaoent.com
멜론티켓 1899-0042 | ticket_cs@kakaoent.com
카카오TV kakaotv@kakaoent.com - 카카오게임즈 1566-8834 | contact@kakaogames.com
- 카카오모빌리티 1599-9400
* 공지사항 : 10월 19일 오전 6시 기준, 주요 서비스 복구 현황
Dear all users of Kakao Developers,
We inform you that service disruption occurred due to a fire at the data center. As of now, Kakao’s major services have been recovered.
To check the recovery status of Kakao services, see Recovery status of Kakao service (as of 19 October at 6:00 A.M.).
We are doing our best to fix the associated issues as soon as possible.
We deeply apologize for the inconvenience.
Thank you for your understanding and cooperation.
Kakao Developers